fredag 4 december 2009

Tillslut...

Då var denna kursen också slut. Jag har fått chansen att lära mig en liten yttepyttedel om ett helt universum kallat Flash. Det har varit mycket roligt och lärorikt, och jag har inte känt mig korkad en enda gång(ovanligt när det handlar om tekniska kunskaper). Tror att mitt dåliga självförtroende vad gäller teknik mer och mer har lösts upp denna terminen ocb jag har börjat inse att det inte är särskilt svårt alls, bara nytt.
Veckorna med flashkursen har gått snabbt. Projektet gick mer smärtfritt än jag trodde det skulle göra, vi har hållit oss i god tid och följt vår tidsplan. I början var det dock ganska svårt att komma på vad vi skulle göra för slags projekt. Nu skulle våra animeringsdrömmar äntligen slå in, vi kunde göra spel och tecknade filmer, och frågesport och fan och hans moster, men problemet var väl att det inte var min dröm att göra något sådant. Tillslut hittade vi något vi tyckte var intressant och flash gjorde det möjligt att visa upp det. Jag själv var främst inspirerad av de video-bloggar och dokumentärfilmer vi fick analysera i början av kursen och ville göra något liknande. Jag tycker nog att våran "Stockholmsbrott", trots sin kioskblaska-varning, lyckades med detta. Men det var självklart kul att se alla andras barnspel och liknande, det finns ju grymma idéer i den här klassen!
Tack för en bra och lärorikkurs!

Flash- Check!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar